Gezond quinoa

Quinoa met banaan en walnoten

Dit is een ontbijtgerecht met quinoa, banaan en walnoten. Het is een lekkere mix tussen zoet en hartig en het biedt een ideale start voor de dag. Het zorgt voor veel energie en is daarbij erg gezond en heel makkelijk klaar te maken.

Ingrediënten voor twee personen

  • 50 gram quinoa (op de foto is een combinatie van rode en witte quinoa gebruikt. Alleen witte of alleen rode kan ook)
  • 100 ml kokosmelk
  • 2 bananen
  • 50 gram walnoten
  • Citroensap
  • Honing
  • Kokosrasp
  • Kaneelpoeder

Bereiding

Kook de quinoa in de kokosmelk volgens het basisrecept en voeg een scheutje kaneelpoeder toe. Snijd ondertussen de bananen in plakjes. Wanneer de quinoa is gekookt, die je deze in een zeef. Geen water toevoegen, want dan gaat de smaak van de kokosmelk verloren en koelt de quinoa af. Verdeel de quinoa over twee borden. De quinoa mag nog best een beetje plakkerig en nat zijn wanneer je het op het bord doet. Doe de banaan en walnoot bij het gerecht op het bord. Over het hele gerecht doe je wat honing en citroensap naar smaak en voeg wat kokosrasp toe.

Eet smakelijk!

Andere noten of vruchten

Dit gerecht kun je natuurlijk ook klaarmaken met andere noten en vruchten. Houd je dus niet van banaan of walnoot, probeer dan eens wat anders. Wees vooral niet bang om te experimenteren!




Add a Comment