Gezond quinoa

Quinoa met ananas en bessen

Een heerlijk ontbijtgerecht met frisse ananas. Ook lekker als lunchgerecht. Gerecht vult erg goed en dus kun je er de hele dag tegenaan. Met een goed ontbijt zul je minder zin hebben in ongezonde tussendoortjes. Quinoa vult goed en dankzij de toegevoegde vruchten krijg je ook voldoende vitamines binnen.

Ingrediënten voor één persoon

  • 50 gram quinoa (op de foto is zwarte gebruikt, maar witte of rode kan ook)
  • 100 ml kokosmelk
  • Handvol bessen (aalbessen en zwarte bes, vers of uit de diepvries)
  • 100 – 150 gram verse ananas, in blokjes gesneden
  • Snufje kaneelpoeder
  • Limoensap

Bereiding

Kook de quinoa volgens het basisrecept in de kokosmelk. Snijd ondertussen de ananas (je kunt ook voorgesneden ananas kopen). Wanneer je diepvriesbesjes hebt, ontdooi je deze door ze op een schaaltje te leggen. Wanneer de quinoa gaar is, voeg je de bessen en het limoensap (klein scheutje) toe in de pan en roer je het goed door elkaar. Daarna doe je het op het bord (of in een schaaltje) en strooi je er wat kaneelpoeder over. Leg de ananas ernaast. De quinoa met de besjes is dus warm, maar kan ook koud worden gegeten. In dat geval laat je het even afkoelen.
Eet smakelijk!

Andere vruchten

Dit gerecht kun je natuurlijk ook maken met andere vruchten. Je kunt er dus behoorlijk mee afwisselen. In plaats van de besjes kun je bijvoorbeeld ook stukjes appel of kers gebruiken.  Wees creatief!




Add a Comment